laatste dagje - Reisverslag uit New Delhi, India van Jasmijn en Sjoerd - WaarBenJij.nu laatste dagje - Reisverslag uit New Delhi, India van Jasmijn en Sjoerd - WaarBenJij.nu

laatste dagje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Sjoerd

23 Maart 2009 | India, New Delhi

De laatste dag… bijna weg. En dat is maar goed ook. Want de laatste zak drop is net aangebroken, de knuffels zijn uitgedeeld, de verbandjes geplakt, de ballonnen opgeblazen, de spelletjes gespeeld, de boeken gelezen, bioscopen, circussen, zwembaden, stranden en ziekhuizen bezocht, de fietsjes bereden, de banden geplakt, de framen gelast, de vuilnisbakken gebruikt, de vitaminen geslikt, de ballen getrapt, de slippers belopen, de muggen bijna bestreden, de hangmat gehangen, de luizen gekamd, de bellen geblazen, het fruit gegeten, de foto’s gekeken, de dansjes gedanst, de liedjes gezongen, de tranen gestroomd, de verhalen verteld, de brillen opgezet, de nagels geknipt, de haren gekapt, de lijfjes gewassen, de kleren genaaid, het huiswerk gemaakt, de schaterlachen gelachen, de schoonmaaktaakjes volbracht, de tanden gepoetst, de rondjes gerent, de boosheid bevochten, de computers geïnstalleerd, de psycholoog ondervraagd, de zonnepanelen onderzocht, het child protection program geschreven, de feestjes gevierd, het management bevochten, het management geprezen, de vrienden gemaakt, de huwelijken bezocht, de stiekeme biertjes gedronken, het verkeer overleefd, de henna aangebracht, de problemen aangehoord, de zorgen gemaakt, de huwelijksaanzoeken bevochten, de knuffels geknuffeld, de kusjes gekust, de motor gekocht, de filmpjes gekeken, de ziektes bijna overleefd (alleen zo’n kinkhoestje is hardnekkig), de slaapliedjes gezongen, de zieken verzorgd, de brieven verstuurd, de telefoontjes gepleegd, de afscheiden genomen, vergaderingen bijgewoond, de dorst gelest, de oordruppels gedrupt, de gezichten opgemaakt, de oorbellen gehangen, de harten geraakt, de spreuken geschreven, de splinters geplukt, de schurft verdreven, de wonden ontsmet, het geld uitgegeven, de kietels gekieteld, de handjes vast gehouden, de tanden getrokken, de tekeningen ontvangen, de trots geuit, de ruzies uitgevochten, de ruzies uitgesproken, de geheimen gehoord, de teleurstellingen verwerkt, ‘laat het gaan, laat het vallen, laat het los’ gepraktiseerd, de nachten weggepiekerd, de geheimen verklapt, de stommiteiten begaan, de lessen geleerd, de inzichten verkregen, de tekeningen getekend, de muren beschilderd, de lampen gehangen, de discussies gevoerd, de keukenbladen vervangen…

We zijn eigenlijk best moe…

• 23 Maart 2009 - 13:17

Theo :

Je weet dat het er aan zit te komen, maar als het dan zover is, is het afscheid er toch eerder dan je dacht. Het afscheid zal wel heftig zijn, jullie hebben wel heel intensief meegeleefd, gelachen,....(zie boven)
    Ergens wel een geluk dat jullie niet direct vanmiddag in nederland landen maar eerst nog een rondreis maken want ik denk dat je echt een shok beleeft als je zo koud op je dak op schiphol staat, want koud is hethier guur, vanmoregn zei iemand ,werk ze op deze herfstdag !, maar ik mopper niet zaterdagmiddag en avond zijn we heerlijk buiten geweest en hebben kunnen genieten van de eerste lentedag. Je zou kunnen zeggen het weer wisselt nogal.
    Vrijdag jl is de vader van Sophia in het ziekenhuis beland, het ziet ernaar uit dat hij een hartprobleem heeft, maar er is gelukkig geen sprake van een crisis. Het is ook nog onduidelijk wat er precies aan de hand is.
    Toen we sávonds Tim aan de telefoon hadden vertelde hij dat Sophia en hj besloten hadden nog voor dat ze hoorden van de zieknhuis opname van Jacob, om de reis te bekorten en deze maand weer naar nederland te komen, ze wilden toch liever de lente in nederland meemaken, maar ja dan zijn ze ook bijna een jaar weg. Gek dat zulke dingen dan op een dag gebeuren zonder dat je elkaar spreekt.
    Hier gaat het verder zijn gang. Gustave is in zijn nieuwe baan begonnen, Johannes is het teruggaan naar Afganistan aan het voorbereiden en vitus is op wijnreis naar Frankrijk geweest.
    Met Ger en Ineke zijn we heel gezellig op het voormalig voetbalveldje een grote gezamelijke moestuin begonnen in het kader van gezondvoedsel en minder energie gebruik en veel plezier er aan beleven.
    Nou ,
    een heel goed afscheid gewenst, veel sterkte, en voor daarna een heel mooie en reis (op de motor?) stuur je nog een foto van de motor, (en jullie er op natuurlijk!)
    Lliefs en alle goeds voor jullie van mams en mij.

• 24 Maart 2009 - 19:22

Eva:

Ha Jas en Sjoerd!

Tot mijn spijt (en een beetje schaamte) heb ik maar weinig van jullie verhaaltjes gelezen maar deze laatste vind ik wel een hele goede om een beeld te krijgen van het totaal. Wat een belevenis en wat heerlijk prima is het ook dat zoiets ook gewoon een keer stopt en daarmee helemaal niet ophoudt met bestaan.

Wel thuis! Geniet ervan, het schijnt daar al behoorlijk lente te worden.

(Geven jullie het Spijk een hand-kusje van mij als je daar komt?)

Veel liefs,
    Eva

• 05 April 2009 - 09:31

Tim R. & Sophia V. E:

Beste Sjeetje... dit klinkt mij als een intense afsluiting van een bijzondere periode. Een solide bouwsteen geplaatst in de muur van ontwikkeling van de Indiase straatkinderen bij don Bosco. Nu eens even lekker uitpuffen/huilen/feesten en bijkomen na het gedane werk. Een zweethut en dan een biertje zou ik zeggen. Daarna ...de plicht roept ;) Tot in de Zomer.