Buiten bereik - Reisverslag uit Srinagar, India van Jasmijn en Sjoerd - WaarBenJij.nu Buiten bereik - Reisverslag uit Srinagar, India van Jasmijn en Sjoerd - WaarBenJij.nu

Buiten bereik

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Sjoerd

25 Mei 2009 | India, Srinagar

Vanuit Arambol op 12 mei met de trein naar Delhi, 30 uur achter elkaar, in India heel gewoon. De motor achterin, ook even in rust.

Na enkele dagen Delhi, Red Fort, Old Delhi, Moskee en een bizarre maar erg leuke ontmoeting met Janneke Sauer(studiegenoot van Sjoerd), op naar het heiligdom van de Sikhs; de 'Golden Temple' in Amritsar. Een dag later bij de Dalai Lama en andere boeddhisten op de thee in McleodGanj, vlakbij Daramsala.

Toen ging het echt gebeuren, de Himalaya in. De avond van te voren nog een twijfel, maar we gaan het toch echt doen: we gaan de (bijna) hoogste weg ter wereld afleggen per motor (5400m) en nog hoger te voet. We zitten nu middenin Kashmir. Enige spanningen zijn wel voelbaar, veel beveiliging op de been, maar wij tuffen gewoon rustig door op ons motortje, en doen bij elke checkpost of onze neus bloed. Alles wordt zo klein in zo'n indrukwekkend bergmassief, de bewoonde dalen liggen hier op 1750-3500 meter, de pieken daar ver boven.

Morgen weer op weg, nu gaan we richting Leh, via Kargil. We zijn ons aan het voorbereiden op een maand serieus rondtrekken. Het liefst alleen onze weg zoeken met een paardje voor de bagage, maar we kijken wel wat mogelijk is. We zullen waarschijnlijk niet bereikbaar zijn in deze periode, onze simkaart werkt hier sowieso niet in het hoge noorden. Begin juli melden wij ons weer. Wish us luck!

Veel goeds

• 25 Mei 2009 - 10:21

Klaas Van Dort:

een paard voor de bagage?, gaat het wel goed met jullie. Wat is er mis met een rugzak? Toch alle goeds boven de 5400m, gewoon blijven ademhalen, doet een paard ook. x

• 25 Mei 2009 - 13:01

Theo Rammelt:

Hoi Sjoerd en Jasmijn,
    oeps das schrikken een maand niet bereikbaar, is daar helemaal niets op te bedenken?
    liefs en alle goeds alvast Pa en Ma

• 26 Mei 2009 - 21:40

De Kabouter:

Stuur maar een postduif,doet het altijd,dikke knuffel en doen jullie wel voorzichtig.x

• 26 Mei 2009 - 21:50

Lotte: