gekte - Reisverslag uit New Delhi, India van Jasmijn en Sjoerd - WaarBenJij.nu gekte - Reisverslag uit New Delhi, India van Jasmijn en Sjoerd - WaarBenJij.nu

gekte

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Sjoerd

28 Oktober 2008 | India, New Delhi

Liggend op mijn hoofdkussen kom ik tot de simpele conclusie dat veel ideeen op India geen vat krijgen. Een aantal voorbeelden:

- "If you think you're to small to make a difference, try sleeping with a musquito" van de Dalai Lama heeft geen vat op India. Dit is de tekst op mijn hoofdkussen, waarvan ik dacht dat deze toepasselijk zou zijn.

- Het "afvalprobleem" heeft geen vat op India. Waarom zou je het een probleem noemen, we leven hier al ons hele leven in?

- Gezellig samen spelen heeft weinig vat op deze kinderen. Vaak hebben de spelen het karakter of de neiging ertoe om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen. Het leuke is dat de kinderen hier weinig materiaal voor nodig hebben. Een balspel: de bal zo hard mogelijk tegen elkaars hoofd gooien. Of met dieren: een salamander aan een touwtje, bevestigt aan zijn staart, zo hoog mogelijk de lucht in gooien en kijken hoe deze neerkomt. En een libelle aan een toutje kan dienen als vlieger. Het valt de kinderen natuurlijk ook niet te verwijten dat ze een enigzins destructieve aard hebben na het vaak slechte begin van hun leven.

- Een levensverzekering zou hier waarschijnlijk ook geen vat krijgen. Ik ben van mening dat de Indier in het algemeen minder waarde aan het leven hecht. Als je die waarde zou moeten uitdrukken in een uit te keren bedrag....??

- Nog een voorbeeld: laatst het Dipawali festivalgevierd, het festival van het licht. Dat ging gepaard met veel mooi en veel kanal vuurwerk. Alleen hoe doe je dat nu met 120 kinderen.
Alle kinderen kregen een zakje met van alles wat en werden op de speelplaats losgelaten met een aansteekkoord. Pure chaos was het resultaat. Pijlen vlogen horizontaal over het veld, want er waren geen lanceerflessen, en de rotjes vlogen je om de oren. Gelukkig kwamen we er met wat brandblaren, brandgaten en andere pijntjes vanaf.

Even wat overdenkingen. Met mijn licht ironische toon probeer ik ook mijn verbazing te benadrukken. De feiten waar ik hier tegenaan loop zijn tegelijkertijd ook interessant als ik ze afzet tegen mijn idee van Europa. We zijn er ook een stelletje....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2009

Thuis

07 Juli 2009

Terugtrekken!!

01 Juni 2009

La DAKh van de wereld

25 Mei 2009

Buiten bereik

09 Mei 2009

Reis in beeld
Jasmijn en Sjoerd

Fotosite: http://picasaweb.google.com/jasmijnbackx

Actief sinds 25 Mei 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 32999

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: